15. اینجا از زیرِ آب همه چیز خاکستری است

چندی ست مریم واردِ گُودِ عجیب غریب های زندگی اَم شده و دیروز دُرُست آن لحظه که راسِ ساعتِ هفت بیدار شدم و باز تصمیم گرفتم تا خرخره زیرِ پتو بروم، از شروعِ فیلمِ بعدیِ مان بی خبر بودم. عقربه های ساعت که به یازده رسید، همه ذوق های لب پَر شده اَم مرمت شد. ما که عالَم را از برنده شدن های دونفره مان باخبر کرده بودیم، قشنگ آن بود که لااقل فیلمِ برنده شدن هایمان را بازی کنیم! 


کاسۀ سَرَم را اگر بشکلِ قیفِ بستنی تصور کنید، محتویاتِ مغزَم همان بستنیِ آب شدۀ مخلوطی ست که در مخیله تان هم نمی گُنجد. گاه این محتویات لاینفک به قدرِ چرندی به دستانِ بیگانه ای به هم می خورند که از مرزِ خنده های قاه قاه طور به اشک ریختن های بی کران ختم می شود. نه این که در وهلۀ نخست نخواهم بروز دهم اما حالِ خرابَم را مایۀ شرمندگی اَم می دانم. به طوری که احساس می کنم اگر بخواهم یک ساعت را صرفِ بازگو کردنِ آن کنم، مایۀ خندۀ کسی می شوم که در قرنِ بیست و یکم زندگی می کند. متوالیاً ترجیح می دهم دهانَم را ببندم و دروناً بدنبالِ راهِ فرار بگردم. 


همه چیـــــــــز را گفتم و رفتم. هِی می گفتم و هِی می گفتم و آخرین بار بدونِ آن که به گفته ها نگاه بیاندازم، صفحه را که بستم، چشم هایم را هم. و با قطره های سردِ ریخته شده بازیِ خنده داری را شروع کردم. وقتی می گفت این حرف ها اصلاً خنده دار نیست، امیدوارتر می شدم. امیدوار شدنَم شبیهِ قطره ای روغن روی سطحِ آب بود. بالا می ماند. غرق نمی شد اما معلق. کم کم باز و بازتر... و رنگ پریده تر. 


ترجمۀ رُمانی که هنوز معلوم نیست نه به دارِ نه به بارِ... خیلی جالب انگیز به نظر میاد. حتی وقتی قرارِ فکر کنی یک روزی... شاید... یک جایی... یک کَسی اِسمتُ ببینِ! فعلاً جهتِ حالِ خوب امیدوارم.

۳ نظر ۲ موافق ۰ مخالف
میم _
۱۴ آذر ۱۹:۰۳
ترجمه؟
وای از اون کارای خیلی هیجان انگیز که حتی نمیگذارمش تو لیستم چون میدونم از پسش بر نمیام.
اقا،چه خوبه اسمتو رو جلد کتاب ببینی

پاسخ :

آره، متاسفانه کارهای اینطوری هم خیلی کمِ هم ارزشِ اسمی داره نه نفعِ شخصی.
یک بلاگر
۱۵ آذر ۲۲:۴۹
:)
اگر می خوای اسمت بره روی جلد به نظر من یک وبسایت بساز و مطالبی رو داخلش بنویس که روی کتاب آدرسش رو بذاری و با مخاطبات در تماس باشی :)

پاسخ :

من از اونایی ام اصلاً دلِش نمیخواد با مخاطباش تو تماس باشه :))
یک بلاگر
۱۶ آذر ۱۵:۰۶
خوب نیست اصلا ها!

پاسخ :

دیگه من اینجوریم. شرمنده =)
آخه شما دیدی مثلاً این همه کار سازنده میشه، کسی تو هموطنا تشویق کنه یا نظر و انتقاد سازنده کنه؟ :) همه فقط پیِ اینن که بزنن به همدیگه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About me
هر کوفتی‌اَم من‌َم. هرچقدر پُرپوچ...
پیوندهای روزانه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان