5. مجازتر از غیرمجاز

"غیرمجاز" بد نبود. اگر کلیشه بود، کلیشۀ نَچَسب نبود. بخصوص با پایان بندیِ ختم نشده به ازدواج خواستار تلاش بیشتر در جهتِ کلیشه نشدن کرده بود. "غیرمجاز" به صورتِ جدی چیزِ غیر مجازی ندارد و غالباً به معضلاتِ نوجوانان دامن زده است. دقایقِ نخست با بازیِ شخصِ اول [یاسمن معاوی در نقش توکا] امکانِ احساسِ پرت شدگی وجود دارد اما رفته رفته بازیِ نقشِ نخست و همچنین داستان جان می گیرد. این اوج گرفتگی در دقایقِ پایانیِ فیلمِ زیاد از حَد کِش آمده بیشتر احساس می شود. با این حال، ریتم کُند نیست. مشکلاتِ تو در تو و ریشه داری که به هم پیوستن و حل شدن یا نشدنِ آن ها گویا بر عهدۀ بیننده گذاشته شده در فیلم جا گرفته است. محورِ اصلی بر روی دخترِ شهرستانی می گردد که به دنباله مشکلاتِ خانوادگی در پیِ یافتنِ تکیه گاهی نه از جنسِ خانواده و در پایتخت اُفتاده. در این بازۀ زمانی که دخترک کلیدِ حلِ مشکلاتِ خانوادگی را حتی بدونِ بازگو کردنِ حقایقِ زندگی از جنسِ مخالفِ آشنا طلب می کرد، فیلم اشاراتِ دیگری به مشکلاتِ دخترِ دیگرِ پایتخت نشین می نمود. رفته رفته که فیلم با ریتمِ نسبتاً متعادلی پیش می رفت، دو مشکلِ رایجِ جامعه را به هم پیوند می زد. البته نوعِ پیوند خوردنِ "غیرمجاز" گُنگ بود. داستان از روی ترجیح دخترِ فرعی را نقد چسبید و دخترِ اصلی را نسیه رها کرد و با پایان بندیِ غیر کلیشه ای دخترِ اصلی را واردِ مرحلۀ گُنگ تری کرد. در این میان، فیلم از قافلۀ آسیب های اجتماعیِ جامعه هم عقب نمانده بود. در اصل اگر بخواهیم فیلم را معرفی کنیم، باید آن را با ضرب المثلِ "از چاله به چاه اُفتادن" توصیف کنیم.

۶ نظر ۰ موافق ۰ مخالف
ــ یاس ــ
۱۲ آبان ۲۱:۱۶
اصن خبر نداشتم اکران شده 
وقت شد میرم میبینمش ^ـ^

پاسخ :

میدونستم میری، جذّابِ من! =) 
XOXO
Hossein MK
۱۲ آبان ۲۱:۱۷
و طبق معمول من نمیبینم :/

پاسخ :

شما باید صبر کنی دی وی دی ـش دربیاد =) 
:| 
منم جدیداً تو این خط اُفتادم... قبلاً به خاطر تبلیغی که دیده بودم، جذب شدم. 
Sabi gol
۱۳ آبان ۰۹:۰۲
هنوز ندیدمش...

به بازار که امد تهیه ش میکنم... :) 

پاسخ :

خوبِ :)
یک بلاگر
۱۴ آبان ۲۱:۴۹
من که ایران نیستم . باید حالا حالاها صبر کنم تا نسخه خانگی اش بیاد ... متاسفانه توی این زمینه تهیه کننده ها و کارگردان ها خیلی ضعیف عمل می کنن .
باید اینا بیان و با یک سری شرکت ها قرارداد ببندن که به محض تموم شدن اکران فیلم مورد نظر سی دی هاش بیرون بیاد و نسخه الکترونیکی اش هم قابل خرید و دانلود باشه ..

پاسخ :

مشکلِ قشنگی نیست. 
مشکلِ خودت حل شد؟
یک بلاگر
۱۵ آبان ۱۸:۵۸
والا زندگی من خیلی پیچیده تر از این حرفاست . وقتی که حالم حسابی خوب شد می تونم بگم مشکلم حل شده.
و هنوز متاسفانه حالم خوب نیست ..

پاسخ :

میفهمم حرفی باعثِ تسکین نیست اما جویای حال هستم. 
یک بلاگر
۱۵ آبان ۱۹:۴۱
خیلی ممنونم .
خیلی لطف داری
تشکر می کنم

پاسخ :

خواهش میکنم. وظیفه ست. لطفی در کار نیست. :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About me
هر کوفتی‌اَم من‌َم. هرچقدر پُرپوچ...
پیوندهای روزانه
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان